شرکت هواوی بیشتر به خاطر تولید انواع گوشی تلفن همراه هوشمند معروف است، ولی در نمایشگاه امسال شانگهای شاهد رونمایی اولین خودروی هواوی هستیم.

این خودرو که با نام SF5 شناخته می شود، یک کراس اور با ظرفیت پیمایش بالاست که به صورت مشترک با شرکت Cyrus ساخته شده و قرار است تحت برند Seres فروخته شود.

در حالی که ظاهر آن خیلی زیبا نیست، ولی خودروی هواوی SF5 به چراغ های جلویی جذاب در کنار جلوپنجره توری و یک جفت چراغ دیلایت متفاوت مجهز شده است. از دیگر موارد قابل توجه طراحی ظاهری خودروی هواوی SF5 باید به دستگیره درهای مخفی، طراحی بدنه موج دار و یک پنجره عقب کوچک اشاره کرد.

از نظر ابعاد، هواوی SF5 4700 میلی متر طول، 1930 میلی متر عرض و 1625 میلی متر ارتفاع داشته و طول بین دو محور آن 2875 میلی متر است. این ابعاد به نوعی ما را به یاد آئودی کیو 5 می اندازد.

داخل کابین، راننده پشت یک صفحه کیلومتر دیجیتال و یک فرمان دو پره می نشیند. این مدل همچنین تریم چوبی با تزئینات فلزی و یک دسته دنده روتوری دارد. از دیگر موارد قابل توجه کابین می توانیم به سیستم نورپردازی محیطی، مونروف و گرم کن، تهویه و ماساژور صندلی های جلو اشاره کنیم.

خودروی هوای SF5

با توجه به ارتباط این خودرو با هواوی، انتظار داشتیم که این خودرو به یک سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار پیشرفته مجهز باشد. این سیستم ظرف چند ثانیه به گوشی تلفن همراه متصل شده و به صورت خودکار موسیقی و اطلاعات نویگیشن را جابجا می کند. این خودرو همچنین از تکنولوژی تشخیص صدا بهره برده و به یک سیستم صوتی با 11 بلندگو و دو ساب‌ووفر مجهز است.

بحث صدا که شد، مهندسان هواوی توجه ویژه ای به کاهش صدا و لرزش کابین این خودروی هواوی داشته اند. به عنوان بخشی از این تلاش ها، خودرو به شیشه جلوی دو لایه و مواد عایق صدای بسیاری مجهز می باشد. شرکت می گوید این خودرو در حالت درجا داخل کابین صدایی فقط به میزان 38 دسی‌بل دارد.

بیایید دوباره به بحث شیرین تکنولوژی باز گردیم، SF5 هواوی به رادار موج میلی متری، سنسورهای اولتراسونیک و مجموعه ای از دوربین ها مجهز است. به لطف این موارد خودرو به کروز کنترل هوشمند، سیستم کمکی ترافیک سنگین، ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط و هشدار تصادف شاخ به شاخ مجهز شده است.خودروی هوای SF5

هواوی خیلی وارد جزئیات نشده، ولی این مدل از یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر که نقش یک ژنراتور را دارد بهره می برد. این موتور یک پک باتری را تغذیه کرده و آن نیروی مورد نیاز دو موتور الکتریکی که روی هم خروجی برابر با 543 اسب بخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور دارند را تامین می کند. به لطف این ستاپ، کراس اور هواوی SF5 صفر تا صد را می تواند در 4.7 ثانیه پر کند.

به لطف پیشرانه با ظرفیت پیمایش بالا، خودرو قادر است فقط با نیروی الکتریکی خود تا 180 کیلومتر را طی کند و در حالت ترکیبی، ظرفیت پیمایش آن بالای هزار کیلومتر خواهد بود. این خودرو را همچنین می توانید به عنوان باتری استفاده کرده و همه چیز، از تلویزیون تا خودروهای الکتریکی را شارژ کنید.

هواوی SF5 هم اکنون در نمایشگاه خودروی شانگهای در معرض نمایش عموم قرار گرفته و به زودی به نمایندگی های شرکت راه خواهد یافت. تحویل اولین نمونه های این خودرو از ماه آتی با قیمت پایه 33 هزار و 356 دلاری قرار است شروع شود.