برند جنسیس به زودی قرار است مدل‌های دیگری به جز سدان های لوکس داشته باشد و همان طور که احتمال می دانید، کره‌ای‌ها می‌خواهند تا سال 2021 تعداد محصولات خود را به شش مدل مختلف برسانند. یکی از این مدل‌ها شاسی بلند لوکس کامپکت جدیدی به نام GV70 است که بعد از مدل بزرگ‌تر GV80 رونمایی خواهد شد. این خودرو که در واقع نسخه کراس اور جنسیس G70 محسوب می‌شود، رقابتی جدی با مدل‌هایی مانند بی ام و X3 و X4 و مرسدس بنز GLC و GLC کوپه خواهد داشت.

خوشبختانه، طی ماه‌های اخیر تصاویر جاسوسی زیادی از نمونه‌های تستی جنسیس GV70 منتشر شده و ایده‌ای کلی در مورد ظاهر آن داریم. ولی سؤال اینجاست که دقیقاً چه چیزهایی می‌توانیم از شاسی بلند لوکس جدید کره‌ای‌ها انتظار داشته باشیم؟ در ادامه مطلب با مجله خودرو سوییچ همراه شوید تا به بررسی بخش بخش این خودرو بپردازیم.

طراحی ظاهری زیبا

جنسیس GV70 از نظر ما یک شاسی بلند با ظاهری جسورانه است که رقابتی جدی با بی ام و X4 خواهد داشت و از نظر کلاس، قابل مقایسه با کراس اورهای سنتی نیست. یکی از بخش‌های زیبای این خودرو پنجره عقب شیک آن می‌باشد که با تزئینات کرومی پشت ستون‌های عقب ظاهری جذاب به GV70 بخشیده است. این سبک طراحی را قبلاً روی هیوندای پالیسید نیز دیده بودیم. یکی دیگر از عناصر طراحی قابل توجه جنسیس GV70 خط کمر خمیده آن است که به سمت گلگیرهای عقب ادامه پیدا کرده و باز، ظاهر خودرو را بسیار شیک می‌کند.

نمونه تستی جنسیس GV70

در جلوی خودرو یک جلوپنجره بزرگ سپر مانند، چراغ‌های LED دو تکه و یک شیار بنتلی مانند روی کاپوت بسیار به چشم می‌زنند. از عقب اگر به خودرو نگاه کنید مواردی مانند چراغ‌های عقب دو تکه و یک دیفیوزر بزرگ با دو سراگزوز عمودی توجه شما را به خود جلب خواهند کرد.

کابینی لوکس‌تر از همیشه

داخل کابین نیز همان سبک طراحی شیک بدنه را می‌توان دید. چرم با کیفیت بالا و تزئینات مشکی پیانویی را همه جا می‌توانید ببینید و کنسول مرکزی آن نیز یک دسته دنده به سبک بی ام و iDrive دارد. در حالی که هنوز نتوانسته‌ایم تصویری از داشبورد خودرو را ببینیم، ولی انتظار داریم در این بخش شاهد یک صفحه نمایش تبلت مانند و صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتالی باشیم. از نظر طراحی، این بخش شباهت زیادی به داشبورد جنسیس G70 جدید خواهد داشت.

کابین جنسیس GV70

علاقه مندان تکنولوژی قطعاً عاشق صفحه نمایش هدآپ 8 اینچی، دوربین 360 درجه، سیستم نمایش صفحه تلفن همراه روی مانیتور و سیستم صوتی Lexicon خواهند شد. مجموعه کاملی از سیستم‌های کمکی رانندگی مانند کمکی حفظ مسیر، کمکی پارک، کمکی خروج ایمن و سیستم پارک از راه دور قرار است روی این خودرو ارائه شود.

پیشرانه و قدرت

از آن جایی که جنسیس GV70 رو همان پلت فرم G70 ساخته شده، بنابراین به احتمال زیاد پیشرانه‌ها هم تغییری نخواهند کرد. از این رو می‌توانیم منتظر یک موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر با 252 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور، یا یک موتور 2.5 لیتری جدید 4 سیلندر توربو با 303 اسب بخار قدرت باشیم. قوی‌ترین پیشرانه عرضه شده برای این خودرو احتمالاً یک 6 سیلندر خورجینی 3.3 لیتری با 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

از دیگر پیشرانه‌های احتمالی این خودرو که البته هنوز تأیید نشده‌اند می‌توان به یک 2.2 یا 3 لیتری توربودیزل برای بازارهای بین المللی اشاره کرد. احتمال عرضه یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز از این خودرو وجود دارد. خودرو به یک گیربکس هشت دنده اتومات به صورت استاندارد مجهز خواهد بود که خروجی‌های پیشرانه را به تمام چرخ‌ها ارسال می‌کند.

موتور جنسیس GV70

رقبا و زمان رونمایی

جنسیس GV70 در بازار با کراس اورهای بسیار خوبی رقابت خواهد کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بی ام و X3 و X4، آئودی Q5، رنج رور ایووک، ولوو XC60، پورشه ماکان، مرسدس بنز GLC کوپه، جگوار اف پیس، اینفینیتی QX50 و لینکلن کورسیر اشاره کرد.

در شرایط که GV80 به عنوان برادر بزرگ جنسیس GV70 ممکن است این ماه رونمایی و از سال آینده وارد بازار شود، ورود GV70 به نمایندگی‌های هیوندای احتمالاً 12 ماه بعد و در سال 2021 اتفاق خواهد افتاد.

قیمت آن چقدر خواهد بود؟

ظاهراً، الان زود است که بخواهیم در مورد قیمت این خودرو صحبت کنیم، ولی با علم به این که سدان G70 دو دیفرانسیل قیمت پایه‌ای برابر با 37 هزار و 450 دلار دارد، می‌توان حدس زد که قیمت جنسیس GV70 چهار سیلندر نیز از زیر 40 هزار دلار شروع شود.

نظر شما در مورد شاسی بلند لوکس جنسیس GV70 چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان مجله خودرو سوییچ مطرح کنید.