خودروهای ژاپنی همیشه در دنیا به کیفیت بسیار بالا و سواری فوق العاده خوب و صد البته دوام زیاد معروف بوده اند و محصولات لکسوس را خیلی ها گل سر سبد خودروهای ژاپنی می دانند. در این مطلب با ما همراه باشید تا سدان جذاب لکسوس LS 600h L مدل 2015 را آزمایش کنیم.

معرفی کلی

اگر چه این خودرو یکی از مدل های برتر سری LS لکسوس می باشد، ولی LS 600h L مدل 2015 انتظار ها را به خوبی برآورده نکرده است.

در واقع، این سدان هیبریدی لوکس قدرتمند ترین، فول آپشن ترین و کم مصرف ترین خودرو در بین مدل های LS می باشد، ولی قیمتی نجومی داشته و دستاوردهای بهره وری آن در بسیار ناچیز می باشند.

برای درک بهتر این موضوع به این مورد باید توجه کرد که، LS 600h L مدل 2015 فقط حدودا 2 لیتر در هر 100 کیلومتر در حالت ترکیبی شهر و آزادراه از مدل ارزان قیمت تر LS 460 L کمتر بنزین مصرف می کند.

با توجه به نوسان قیمت بنزین و شیوه های رانندگی متفاوت، ده ها سال یا حتی قرن ها طول خواهد کشید تا مصرف بنزین کمتر آن قیمت بسیار بالای مدل هیبریدی سدان LS را جبران نماید.

بدتر از موارد ذکر شده، سرعت LS 600h L از مدل استاندارد LS 460 نیز کمتر است، زیرا بخشی از نیروی موتور آن به خاطر وزن اضافی باتری های اضافی و سایر تجهیزات هیبریدی خودرو تلف می شود. هر چند این بدان معنا نیست که LS 600h L مکانی فوق العاده برای وقت گذراندن نمی باشد.لکسوس LS 600h L

اتاق خودرو به شکلی فوق العاده طراحی شده و با دقت مونتاژ گردیده است. چرم به کار گرفته شده در داخل کابین بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و تزئینات چوبی آن حس فوق العاده ای را به سرنشین انتقال می دهند. مواد به کار رفته در داخل اتاق خودرو همگی از کیفیتی در سطح جهانی برخوردار هستند.

همان گونه که انتظار دارید، LS 600h L بسیار مجهز بوده و از آپشن های مختلفی برخوردار است. خریداران می تواند با سفارش پکیج صندلی های کلاس Executive از امکاناتی مانند صندلی های عقب خم شونده، صندلی های راست تخت شو در قسمت عقب، و یک سیستم سرگرمی DVD برای صندلی های عقب برخوردار شوند.

با داشتن چنین تجهیزاتی، صندلی سمت راست عقب خودرو بیشتر شبیه یک تخت پادشاهی است تا یک صندلی معمولی خودرو.

هر چند، شما تمامی این تجهیزات را در مدل LS 460 نیز می توانید داشته باشید، و اگر امکانات جدید تکنولوژی برایتان اهمیت بیشتری دارد، متوجه خواهید شد که سدان های فوق لوکسی مانند مرسدس بنز اس کلاس 2015 در این زمینه عملکردی بهتر از لکسوس دارند.

علاوه بر این، اگر به دنبال یک سدان لوکس بزرگ هستید که مصرف سوخت بسیار کمی داشته باشد، تعدادی انتخاب بهتر از این مدل لکسوس نیز وجود دارند.

پورشه پانامرا S E-Hybrid، بی ام و ActiveHybrid 7 و خودروی دیزلی آئودی A8 L TDI، همگی مصرف سوخت کمتری در مقایسه با لکسوس LS 600h L دارند.

اگر می توانید با مشکلات داشتن یک خودروی تمام الکتریکی می توانید کنار بیایید، خودروی تمام الکتریکی تسلا مدل S انتخاب بسیار قانع کننده ای می تواند باشد.

تمامی این سدان ها گران قیمت نیز هستند، ولی اگر می خواهید واقعا مصرف سوخت خودرویتان را کاهش دهید، مدل های ذکر شده در مقایسه با لکسوس LS 600h L مدل 2015 راحت تر شما را به هدفتان خواهند رساند.

اتاق، تریم و آپشن ها

لکسوس LS 600h L مدل 2015 یک سدان لوکس بزرگ با ظرفیت چهار یا پنج سرنشین است که بر اساس مدل LS 460 ساخته شده است.

هر چند، بر خلاف LS 460، فقط در یک مدل بدنه با فاصله بین در محور بلند (وجود حرف L در آخر اسم این مدل به همین دلیل است) و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک (AWD) عرضه می شود. فقط یک مدل تزئینات داخلی موجود است.

تجهیزات استاندارد خودرو شامل رینگ های 19 اینچ آلیاژی، سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای تنظیم شونده و جذب کننده ی نوسانات، نسبت فرمان متغیر، سانروف، چراغ های LED انطباقی با نور بالای اتوماتیک و تمیز کننده ی چراغ، چراغ های LED روشنایی در روز، مه شکن LED، آینه های گرم شونده، سنسور های پارک عقب و جلو، صندوق عقب برقی، کیلس استارتر، باز شدن درب خودرو بدون نیاز به سوئیچ، کروز کنترل، آینه های عقب و خارجی تار شونده ی خودکار، سیستم پایش نقاط کور همراه با سیستم هشدار دهنده ی ترافیک سنگین و سیستم پارک موازی خودرو می باشد.

لکسوس LS 600h L

در داخل خودرو، امکاناتی مانند سیستم تهویه ی چهار فصل اتوماتیک، سیستم نورپردازی داخلی، روکش های چرمی، صندلی راننده ی برقی تنظیم شونده ی 12 جهته با چهار نوع تنظیم مختلف برای قسمت کمر، صندلی تنظیم شونده ی مسافر جلو در 10 جهت با 2 تنظیم متفاوت برای قسمت کمر، حافظه ی صندلی راننده، صندلی های گرم و سرد شونده ی جلو و عقب، صندلی های خم شونده ی عقب برقی همراه با قابلیت های ماساژ دهنده، فرمان چرمی گرم شونده دارای حالت تلسکوپی، تزئینات چوبی، سایه بان عقب برقی و یخچال در قسمت عقب خودرو وجود دارند.

تجهیزات الکترونیکی استاندارد شامل یک سیستم ناوبری با صفحه ی نمایش 12.3 اینچی، دوربین دید عقب، بلوتوث، سیستم مکالمات اورژانسی Lexus Safety Connect، مجموعه اپلیکیشن های Lexus Enform برای گوشی های هوشمند(همراه با کنترل از راه دور برای اسمارت فون های پشتیبانی شده ی اندروید و اپل) و رابط بدون نیاز به چشم Siri می باشد. (امکان کنترل گوشی های آیفون توسط فرامین صوتی را فراهم می نماید).

سیستم صوتی استاندارد 19 اسپیکر مارک لوینسون همراه با یک سی دی چنجر 6 دیسک، HD، رادیو ی ماهواره ای، پشتیبانی از USB و iPod و کنترل های صوتی برای صندلی های عقب ارائه شده است.

به صورت اختیاری می توانید پکیج کلاس Executive را به خودروی خود اضافه نمایید، که در این صورت ظرفیت سرنشین خودرو به چهار نفر کاهش می یابد ولی امکاناتی مانند سنسور های دمای داخل کابین مادون قرمز، تزئینات چرمی اضافی برای داخل کابین، یکی سیستم سرگرمی بلوری/دی وی دی برای صندلی های عقب و یکی صندلی تخت شو برقی برای سمت راست عقب خودرو، امکانات ماساژ دهنده و یک کیسه ی هوا برای زانو به خودرو اضافه می شود.

همچنین دو سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر نیز برای این خودرو وجود دارند، یکی از آن ها با سیستم جلوگیری از تصادف هماهنگ شده است، و سیستمی دیگر که از سامانه ای پیشرفته تر برای جلوگیری از تصادف برخوردار بوده و دارای مانیتور مخصوص همراه با هشدار دهنده ی خروج از مسیر و سیستم جلوگیری از تصادف می باشد.

پیشرانه ها و عملکرد فنی

لکسوس LS 600h L مدل 2015 از یک پیشرانه هیبریدی استفاده می کند که شامل یک موتور هشت سیلندر 5 لیتری با 389 اسب بخار نیرو و 521 نیوتن بر متر گشتاور و دو موتور الکتریکی می باشد.

یکی از موتور ها به عنوان ژنراتور اصلی و روشن کننده ی موتور فعالیت می کند، در حالی که موتور دیگر نیروی مورد نیاز چرخ های عقب را از طریق سیستم ترمز احیا کننده تولید می نماید.لکسوس LS 600h L

در کل روی هم، سیستم یک خروجی معادل 438 اسب بخار نیرو دارد. کل این نیرو از طریق یک گیربکس CVT که قابلیت تعویض دستی همراه با هشت نسبت دنده ی از پیش تعیین شده دارد به سیستم تمام چرخ متحرک منتقل می شود.

در تست ما، LS 600h L در 6.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسید، که برای یک خودروی سدان لوکس با نیروی قابل توجه موتور زمان زیادی می باشد.

مصرف سوخت این خودرو کمی بهتر از LS 460 است. میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. (12.4 لیتر در شهر/10.2 لیتر در بزرگراه)

ایمنی

تجهیزات ایمنی استاندارد برای لکسوس LS 600h L مدل 2015 شامل دیسک ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش خودرو، کیسه های هوایی کناری جلو و عقب، کیسه های هوایی پرده ای در کناره ها، کیسه ی هوایی زانو برای راننده و سرنشین جلو، سیستم پایش نقاط کور همراه با هشدار دهنده ی ترافیک سنگین، سنسور های پارکینگ جلو و عقب، چراغ های جلوی انطباقی، نور بالای خودکار، دوربین دید عقب و سیستم برقراری تماس های اضطراری لکسوس می باشد.

سیستم اختیاری تطبیق پذیر کروز کنترل شامل یک سیستم جلوگیری از تصادف می باشد که هنگام تشخیص یک تصادف احتمالی سیستم های مختلف خودرو را آماده می کند.

سیستم جلوگیری از تصادف پیشرفته تر و دقیق تری نیز وجود دارد که به عنوان یک آپشن اضافی فروخته می شود و شامل یک مانیتور  بوده و می تواند برای جلوگیری از ایجاد تصادف به صورت خودکار سیستم ترمز را وارد عمل کند.

این آپشن همچنین شامل یک سیستم هشدار دهنده ی خروج از مسیر و سیستم جلوگیری می باشد. پکیج کلاس Executive همچنین یک کیسه ی هوای زانو برای صندلی عقب تخت شو اضافه می نماید.

در تست ما، خودروی LS 600h L پس از ترمز گیری در حال حرکت با سرعت 100 کیلومتر در ساعت پس از طی مسافتی برابر با 38 متر به طور کامل متوقف شد که مسیر ترمزی طولانی برای یک سدان لوکس گران قیمت به شمار می رود. اگر چه با توجه به وزن 2500 کیلوگرمی (سنگین تر از بسیاری از SUV ها) این خودرو می توان با این موضوع کنار آمد.

موسسه IIHS بالاترین امتیاز ممکن معادل خوب را برای LS در دو نوع تست تصادف از جلو و یک امتیاز خوب برای قابلیت جلوگیری از ضربه زدن در تصادف از عقب برای محافظ سر صندلی راننده در نظر گرفته است.

طراحی داخلی و امکانات ویژه

به عنوان پرچمدار خودروهای لکسوس، LS 600h L خودرویی بسیار لوکس می باشد. چرم نیمه آنیلین استاندارد روی صندلی ها بهترین چرم مورد استفاده این خودروساز می باشد، و روکش سقف خودرو نیز بسیار نرم و زیبا به نظر می رسد.

پکیج آپشن کلاس Executive چرم بیشتری را به داخل کابین اضافه کرده و یک صندلی تخت شو را نیز برای سرنشینان عقب به ارمغان می آورد.

تزئینات چوبی نیز بسیار زیبا و غنی بوده، و به داخل کابین یک حس لوکس سنتی می دهد. قابل توجه ترین مورد در تزئینات داخلی موجود خودرو، ترکیب رنگ سیاه همراه با تزئینات چوب بامبو می باشد.

رابط کاربری کنترل الکترونیکی بخشی از مجموعه ی تکنولوژی های خودرو می باشد. دستگاه شبیه به ماوس آن به کاربر اجازه می دهد تا بین مجموعه ای از آیکون هایی که به صورت افقی روی صفحه ی نمایش 12.3 اینچی آن قرار گرفته اند به جستجو بپردازد.

لکسوس LS 600h L

اگرچه این سیستم می تواند برای انجام وظایف کلی و استفاده از اپلیکیشن های موبایل بسیار مفید باشد، ولی به صورت کلی باعث حواس پرتی راننده می شود.

کنترل این سیستم با کمک اشاره گر بسیار سخت بوده و دقیق نمی باشد که هنگام حرکت خودرو کار کردن با سیستم ناوبری و صوتی را بسیار سخت می کند.

شرکت های دیگر از راهکارهای متفاوتی برای رابط کاربری سیستم های تکنولوژی خودروهای خود استفاده می کنند، و به طور کلی، ما سیستم iDrive بی ام و را ترجیح می دهیم. اگر قصد خرید LS 600h L را دارید، حتما سیستم Remote Touch را در نمایندگی تست کنید.

فضای بار LS هیبریدی نیز بسیار کاهش یافته است. سیستم تهویه ی جدای قسمت عقب، یخچال آنبرد و تجهیزات سیستم هیبریدی ظرفیت صندوق عقب را به 13 فوت مکعب در مقایسه با 18 فوت مکعب LS 460 کاهش داده است.

حس و حال رانندگی

نیروی محرکه ی اولیه هنگام حرکت در لکسوس LS 600h L توسط موتورهای الکتریکی تامین شده و در نتیجه خودرو بسیار آرام و بی صدا گاز می خورد.

حتی وقتی که موتور V8 5 لیتری استارت می خورد، باز شنیدن صدای موتور بسیار سخت می باشد. به دلیل عایق کاری صدای کابین LS 600h L، حتی در سرعت های بالا نیز بدون توجه به مسیر صدای زیادی داخل کابین شنیده نمی شود.

LS 600h L چهار تنظیم مختلف برای سیستم تعلیق در اختیار راننده قرار می دهد، که بین حالت Comfort و Sport+ دسته بندی می شوند.

در حالت Comfort، سواری بسیار نرم می باشد، در حالی که در حالت های اسپرتی تر کنترل بیشتری در سر پیچ ها در اختیار راننده قرار می گیرد.

هرچند، این یک خودروی بسیار سنگین می باشد، و اگر انتظارات بزرگی از آن داشته باشید، LS هیبریدی به سرعت یک کشتی کروز به آن ها پاسخ خواهد داد.

فرمان گیری LS 600h L بسیار دقیق بوده و تلاش زیادی را نمی طلبد، به همین دلیل پارک کردن آن بسیار راحت خواهد بود.

سخن پایانی

لکسوس LS 600h L به عنوان یکی از سدان های جذاب سال های اخیر این شرکت ژاپنی گرچه نتوانست خیلی نظر بازار و منتقدان را جلب کند، ولی نمی توان از کیفیت فنی آن و نوآوری هایی که به عنوان یک مدل هیبریدی به ارمغان آورده بود به راحتی عبور کرد.

نظر شما در مورد این سدان جذاب ژاپنی چیست؟