به طور کلی بخواهیم بگوییم، خرید خودرو همیشه کار سختی است و از بد روزگار، برخلاف همه جای دنیا خرید خودرو صفر کیلومتر در ایران خود چالش بزرگی محسوب می شود و داستان های خاص خود را دارد. با این اوصاف می توان گفت که خرید خودرو در ایران یک بحث پیچیده بوده و انجام این کار به معنای واقعی کلمه بلد بودن می خواهد.

هنگام خرید خودرو کارکرده یا صفر بسته به چالش های مختلف پیش رو، ممکن است برخی خطرات شما را تهدید کنند و این که بتوانید حرفه ای خرید کنید قطعا کم تر دچار ضرر و زیان خواهید شد. در میان مباحث مختلف خرید حرفه ای خودرو، در این مطلب ما قصد داریم صرفا به بحث بهترین زمان برای خرید خودرو صفر یا کارکرده بپردازیم.

بهترین زمان برای خرید خودرو صفر

به طور کلی برای خرید خودرو صفر مشتری یا باید به بازار مراجعه کند، یا به شرکت سازنده و نمایندگی ها؛ ولی باز هم در آشفته بازار خودروی ایران خبری از فروش عادی توسط خودروسازها نبوده و این روزها با اصطلاحی جدید به نام فروش فوق العاده و قرعه کشی مواجه شده ایم. ولی باز هم اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید می توانید مستقیما از کارخانه خودرو بخرید، در غیر این صورت تنها آپشن شما حضور در نمایشگاه های اتومبیل خواهد بود.

به طور کلی، در بازار خودروی ایران سه اصل کلی در مورد بهترین زمان خرید خودرو صفر و کارکرده وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها قطعا قادر خواهید بود تا معامله ای بسیار خوب انجام بدهید. لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این سه مورد بیندازیم.

  • در بازار ایران در فصل های سرد و پربارش معمولا تقاضای بازار برای خودرو بیشتر می شود. با در نظر گرفتن این نکته توصیه می کنیم در فصل پاییز و زمستان به دنبال خرید خودرو نباشید. اواخر زمستان و با نزدیک شدن به عید نوروز و تعطیلات نیز تقاضا برای خرید خودرو بیشتر می شود. در ایران اردیبهشت ماه با توجه به رکود معاملات بهترین زمان برای خرید خودرو است.
  • بسیاری از دلالان و افراد فعال در بازار خودرو اگر از آمار فروش خود در پایان دوره راضی نباشند، به منظور جبران اوضاع ممکن است خودروهای خود را با شرایطی سهل تر از جمله قیمت پایین بفروشند. معمولا در اواخر هر ماه، اواخر هر فصل یا حتی اواخر نیمه اول سال شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.
  • نهایتا زمانی که شرکت های سازنده یا واردکننده از ورود نسل جدید یا مدل فیس لیفت یک خودرو به بازار کشور خبر می دهند، به علت کاهش تقاضا برای مدل قبلی و افت قیمت، همیشه شاهد بهترین زمان برای خرید خودروهای نسل قبلی یا مدل قبل از فیس لیفت هستیم.

بهترین زمان برای خرید خودرو کارکرده

با وجود شرکت های مختلفی مانند سوییچ که خدمات کارشناسی خودرو در محل ارائه می کنند، این روزها خرید خودرو کارکرده به کار بسیار راحتی تبدیل شده است، ولی همان طور که احتمالا می دانید یک زمان بهینه برای خرید خودرو دست دوم هم وجود دارد. البته سه نکته ای که در مورد بهترین زمان برای خرید خودروی صفر کیلومتر ذکر کردیم در مورد خودروهای دست دوم نیز صدق می کند، ولی به طور کلی در ماه های آغازین و پایانی هر سال مردم تمایل زیادی به خرید و فروش خودرو ندارند و پیشنهاد ما این است که در این بازه های زمانی به دنبال خرید خودروی کارکرده نباشید.