خرید و وفروش خودروهای وارداتی بازار ایران به دلیل نوسانات نرخ ارز، تابستان سردی را سپری کرد. با این وجود اما بازار برخی خودروها از سکه نیفتاده و همچنان از سال گذشته تا الان خرید و فروش قابل قبولی دارند. چند مدل خودرو تازه وارد در یکسال اخیر درخشش فوق العاده‌ای در بازار داشته و توانسته‌اند رقبای بزرگ و نامدار خود را پشت سر بگذارند. رنو را باید یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های خارجی در ایران بدانیم چرا که بسیاری از محصولات آن فروش بالایی در ایران داشته‌اند. در ادامه با مجله سوییچ همراه شوید تا پرفروش ترین خودروهای وارداتی بازار ایران در یکسال اخیر را به شما معرفی کنیم.

جادوگری به نام رنو تالیسمان

رنو تلیسمان

رنو تالیسمان به محض ورود به بازار ایران به سرعت به دل مشتریان نشست. کمپانی رنو در سال ۲۰۱۶ این خودروی خانوادگی را روانه بازار کرد. رنو تالیسمان به عنوان یکی از خاص‌ترین شاسی بلندهای حال حاضر کشور مدلی بسیار خاص بوده و هم جوان‌ها طراحی اسپرت آن را دوست دارند و هم خانواده‌ها از سواری نرم و راحتش لذت می‌برند، همین موضع باعث شده این سدان جذاب فروش خوبی در میان خودروهای وارداتی بازار ایران تجربه کند. این خودرو با ظاهر جذاب و نام شیک و خاص خود به نوعی مشتریانش را جادو می‌کند. همه می‌گویند طراحی تالیسمان، آن را تبدیل به یکی از اصیل‌ترین مدل‌های رنو کرده است. طراحی چراغ‌ها بسیار لوکس و متفاوت بوده و از طرف دیگر درهای بزرگ آن باعث راحتی سرنشینان در سوار و پیاده شدن می‌شود.

حجم موتور رنو تالیسمان ۱۶۱۸ سی سی بوده و قادر است طی زمان ۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس 7 دنده اتومات دو کلاچه رنو تالیسمان به اعتقاد خیلی‌ها نقطه قوت اصلی این خودرو بوده و تعویض دنده‌ها را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار تغییر لاین و نقطه کور، هشداردهنده سرعت، سیستم تابلوخوان، چراغ‌های گردشی، نوربالای اتومات، سنسور خواب و سیستم تعلیق هوشمند از آپشن های این فرانسوی محبوب هستند.

مشخصات رنو  تلیسمان

کارخانه تولید کننده رنو
کشور محل تولید فرانسه
کلاس بدنه سدان نیمه لوکس
نوع جعبه دنده اتوماتیک
تعداد جعبه دنده 7
جعبه دنده اتوماتیک دیفرانسیل جلو
سیستم ترمز ABS ، ESC، EBD
حداکثر سرعت 231 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 تا 100 7.9 ثانیه
میزان سوخت شهری 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر
میزان سوخت جاده ای 4.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
ظرفیت باک 51 لیتر
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
نوع موتور موتورهای بنزینی مجهز به توربو شارژر

 

شاسی بلندی جذاب به نام رنو کولیوس

خودروهای وارداتی رنو کولیوس

رنو کولیوس به عنوان کراس‌اور پرچم دارکمپانی رنو، رقیبی جدی برای هیوندای سانتافه و توسان است چرا که نه تنها با ظاهر اسپرت، جذاب و جوان پسند خود توانسته نگاه‌ها را به خود خیره کند، بلکه مشخصات فنی قابل قبولی هم دارد. کولیوس با یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی 2.5 لیتری با 171 اسب بخار قدرت و یک جعبه دنده ۷ سرعته ایکس ترونیک، و سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سرنشینان کولیوس از آپشن هایی مانند نمایشگر ۸.۷ اینچی، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند بوز با ۱۲ بلندگو، سانروف پانورامیک، صندلی و فرمان چرم، تهویهٔ دوگانهٔ اتوماتیک، صندلی ۶ حالته برقی با گرم‌کن دوحالته بهره می‌برند.

مشخصات رنو کولیوس

کارخانه تولید کننده رنو
کشور محل تولید فرانسه
کلاس بدنه شاسی بلند
حجم موتور 2488سی سی
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده CVT X-Tronic
شتاب 0 تا 100 9.8 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 10.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم باک 60 لیتر
سیستم ترمز ABS – EBA – ESP – HSA
حداکثر سرعت 199 کیلومتر در ساعت

 

هیوندای سانتافه برآیندی از تکنولوژی و ارگونومی

هیوندای سانتافه

این خودروی جذاب و پرطرفدار کره‌ای خیلی وقت است در میان خودروهای وارداتی بازار ایران محبوب خریداران شده و حالا در رتبه سوم لیست ما قرار گرفته است. ظاهر و طراحی بدنه آن بدون اغراق برای همه جذاب می‌باشد. سانتافه در سفر و برای استفاده خانوادگی امتحان خود را به خوبی پس داده و در ترافیک و مسیرهای شهری نیز رفاه و راحتی را به سرنشینان ارائه می‌کند. موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 188 اسب بخار قدرتف گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک هفت دنده، ترمزهای جلو و عقب دیسکی خنک شونده، فرمان برقی و قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت تنها بخشی از ویژگی‌های هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ است.

مشخصات هیوندای سانتافه

کارخانه تولیدکننده هیوندای
کشور محل تولید کره جنوبی
کلاس بدنه کراس اور سایز متوسط
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 6 دنده خودکار شیف ترونیک
شتاب 0 تا 100 10.9 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 9.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 7.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر
حجم باک 66 لیتر
سیستم ترمز – ABS – TCS – VSM – EBD ESC
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت

 

سانگ یانگ تیوولی تازه واردی مغرور

سانگ یانگ تیوولی

زمانی که تیوولی با ورود به بازار ایران به دلیل نوع طراحی و ویژگی‌های ظاهری، با تردید و نگاه کنجکاوانه مشتریان مواجه شد. اما از همان روزهای اول هم پیش بینی می‌شد که این عضو خانواده سانگ یانگ بتواند جایگاه خود را میان مشتریان پیدا کند. سانروف برقی دو حالته، آیینه‌های برقی به همراه گرمکن و استفاده از آخرین دستاوردهای علم ارگونومی در طراحی کابین بخشی از مهمترین امکانات رفاهی تیوولی است. موتور تیوولی با تولید ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور، به کمک گیربکس ۶ دنده تیپ ترونیک حس لذت بخشی را هنگام رانندگی برای شما به ارمغان می‌آورد.

مشخصات سانگ یانگ تیوولی

کارخانه تولید کننده سانگ یانگ
کشور محل تولید کره جنوبی
کلاس بدنه کراس اور ساب کامپکت
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 6 دنده تیپ ترونیک Aisin
شتاب 0 تا 100 12 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 47 لیتر
سیستم ترمز EBD – ABS-ESP-TCS-ASR-HSA
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت

 

کیا اسپرتیج عضو محبوب خانواده کیا

خودروهای وارداتی بازار ایران کیا اسپرتیج

کیا اسپرتیج هم به لطف طراحی داخلی و خارجی چشم نواز، تجربه رانندگی راحت و قیمت مناسب به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران و جهان تبدیل شده است. کیا اسپرتیج 2017 اتاق شیک و زیبایی دارد و فضایی قابل‌قبولی را برای چهار یا پنج سرنشین فراهم کرده است. کیا اسپرتیج در دو مدل موتور ۲۴۰۰ سی‌سی و ۲۰۰۰ سی‌سی در ایران عرضه می‌شود. موتور ۲۴۰۰ سی‌سی این خودرو قدرتی معادل ۱۷۷ اسب‌بخار دارد. مصرف سوخت در موتورهای ۲۴۰۰ و ۲۰۰۰ به‌ترتیب برابر ۹.۲ و ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومترتخمین زده شده است. دوستداران این خودروی کره‌ای می‌گویند رانندگی با کیا اسپرتیج راحت و بی دغدغه می‌باشد. کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ در آلمان و کره جنوبی تحت نظارت طراح معروف آئودی Peter Schreyer طراحی شده است.

مشخصات کیا اسپرتیج

کشور محل تولید کره جنوبی
کلاس بدنه شاسی بلند کوچک شهری
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده شش سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 11.5
مصرف سوخت داخل شهر 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
حجم باک 62 لیتر
سیستم ترمز HAC، DBC، ESP، BSD

 

هیوندای توسان کراس اوری از شرق آسیا

خودروهای وارداتی بازار ایران هیوندای توسان

هیوندای توسان یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها در میان خودروهای وارداتی بازار ایران است. ظاهر و طراحی توسان ۲۰۱۷ جذاب، شیک و همه پسند بوده و در کنار آن، ویژگی‌های فنی خوب این خودرو آن را به یک پکیج جذاب برای مشتری‌ها تبدیل کرده است. رانندگان و سرنشینان توسان می‌گویند این خودرو در جاده‌های ناهموار سواری خوبی دارد و این سواری نرم به همراه صندلی‌های راحت باعث می‌شود تا حس خوبی به آنها منتقل شود. فرمان راحت و نرم آن هم کار را برای پارک کردن و همچنین رانندگی در ترافیک شهری بسیار راحت کرده است. پیشرانه 4 لیتری با 164 اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن‌متر گشتاور، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۱.۵ ثانیه‌ای، میانگین مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و جعبه دنده ۶ سرعته خودکار از مهمترین ویژگی‌های فنی توسان است.

توسان مدل ۲۰۱۷ ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای نظیر سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، هشدار برخورد از عقب، هشدار خروج از لاین، تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری اتوماتیک را دارد.

مشخصات هیوندای توسان

کشور محل تولید کره جنوبی
کلاس بدنه کراس اور
تعداد سیلندر 4
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100 11.5  ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 10.6 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت خارج از شهر 12.75 کیلومتر بر ساعت
ظرفیت باک 62 لیتر
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت