علاوه بر خطرات سلامتی، ظاهراً نمایشگاه خودروی ژنو این روزها با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند. امسال همزمان با گسترش جهانی ویروس کرونا نمایشگاه خودروی ژنو اولین نمایشگاهی بود که برگزاری‌اش لغو شد. در واقع چندین روز قبل از شروع به کار نمایشگاه بود که دست اندرکاران آن به دلیل پیشگیری از گسترش ویروس کرونا آن را لغو کردند. بر همین اساس، خودروسازها تصمیم گرفتند خودروهای خود را به صورت آن لاین و مجازی رونمایی کنند.

در حالی که بحران ویروس کرونا هنوز هم تمام نشده و ادامه دارد، صحبت‌هایی شنیده می‌شود که ممکن است نمایشگاه خودروی ژنو سال آینده نیز برگزار نشود. متاسفانه، به علت مسائل اقتصادی گفته شده احتمال کنسل شدن نمایشگاه ژنو 2021 وجود دارد.

مدیران نمایشگاه در بیانیه‌ای که در این زمینه منتشر شده گفته‌اند که وضعیت اقتصادی نمایشگاه ژنو بسیار ضعیف شده است. ظاهراً سازمان OICA که مسئول برگزاری نمایشگاه ژنو است، در صورت تمایل به برگزاری نمایشگاه سال آتی باید یک وام از دولت محلی ژنو دریافت کند و سازمان با این موضوع مخالف می‌باشد.

میزان این وام 16.8 میلیون فرانک یا حدوداً 17 میلیون دلار بوده و دولت برای اعطای آن برخی شروط نیز برای OICA تعیین کرده است. به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که این وام اخذ نشده و دوره بعدی نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2022 برگزار شود.

بدون شک، لغو دوباره این نمایشگاه تأثیر منفی بسیار زیادی روی اقتصاد کشور سوئیس خواهد گذاشت. نمایشگاه ژنو یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های خودرو در دنیا بوده و همه ساله 600 هزار نفر بازدیدکننده و 10 هزار نفر ژورنالیست خودرویی را به سوئیس می‌کشاند.

تاکنون نمایشگاه های خودروی زیادی به علت بحران ویروس کرونا کنسل شده اند و اگر به یاد داشته باشید، نمایشگاه خودروی نیویورک که قرار بود بعد از تغییر زمان برگزاری، آگوست امسال در آمریکا برپا شود، به علت ادامه بحران ویروس کرونا لغو شده است.