مقایسه راو4 و اسپورتیج موضوع این مقاله از سری مقالات مجله سوئیچ می‌باشد؛ که در ابتدا به معرفی هر یک پرداخته و سپس با بررسی جنبه‌های مختلف از جمله فنی، طراحی، تجربه رانندگی و … قادر خواهیم بود انتخاب بهتری داشته باشیم.

[switch_forms_sell]

 معرفی

اولین بخش مقاله مقایسه راو4 و اسپورتیج  را با معرفی هر یک شروع  می‌کنیم.

تویوتا راوفور یکی از محصولات کلاس کراس اوور کمپانی تویوتا می‌باشد. اولین نسخه این خودرو نخستین بار در سال ۱۹۹۴ توسط کمپانی سازنده معرفی شد و توانست مخاطبان بسیاری در بازارهای اروپا و ژاپن به دست آورد. اکنون شاهد نسل پنجم این خودرو در بازارهای جهانی هستیم. راوفور حدود ۱۰ سال قبل وارد بازار خودرو ایران شده است. این خودرو توانسته به واسطه طراحی گزینه مناسبی برای سفر باشد.

برای تجربه خرید خودرو همسو با سبک زندگی خود صفحه خرید خودرو سوییچ را از دست ندهید.

 

در مقابل کراس اووری از کمپانی خودروسازی کیا را داریم که توانسته به خاطر طراحی جذاب ظاهری، مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کند. اسپورتیج نیز همانند رقیب خود در دهه نود میلادی معرفی گردید. اولین نسخه اسپورتیج در سال ۱۹۹۳ معرفی شد.

مقایسه راو4 و اسپورتیج از نظر طراحی

 طراحی بیرونی

در ابتدای مقایسه تویوتا راو4 و اسپورتیج از نظر طراحی به بررسی طراحی بیرونی این خودرو خواهیم پرداخت. کمپانی سازنده راو4 در طراحی مدل ۲۰۱۹ عرض آن را افزایش داد و این موضوع علاوه بر افزایش فاصله محور به محور سبب افزایش جذابیت ظاهری آن نیز شد. تویوتا با استفاده از طرح‌های تیز بر روی خودرو به راو فور ظاهری هیجان انگیز و مدرن ایجاد کرده است.

در مقابل خودرو کیا اسپورتیج دارای طراحی خارجی لوکس بوده  و توانسته نظر بسیار را به این ظاهر زیبا جذب کند. طراحی هماهنگ کاپوت و چراغ‌های جلو باعث ایجاد نظم نتیجه بسیار جذابی شده است. احتمال دارد این خودرو به اندازه رقیب خود ظاهری خشن نداشته باشد اما طراحی اسپورتیج توانسته مخاطبان جوان بسیاری را شیفته خود کند.

مقایسه راو4 و اسپورتیج  

 طراحی داخلی

در ادامه مقایسه تویوتا راو 4 و اسپورتیج به بررسی طراحی داخلی این خودرو می‌پردازیم. طراحی سقف پانوراما در کراس اوور تویوتا باعث بیشتر شدن جذابیت این خودرو شده و توانسته نور زیبایی را در داخل کابین برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. علاوه بر این موضوع استفاده راحت صفحه نمایش لمسی در این کراس اوور تویوتا باعث احساس راحتی در راننده شده است.

برای تجربه فروش خودرو بدون اتلاف وقت صفحه فروش خودرو سوییچ را از دست ندهید.

مقایسه راوفور و اسپورتیج از نظر فنی

در این بخش قصد داریم به مقایسه راو4 و اسپورتیج از نظر فنی بپردازیم. با توجه به بررسی انجام شده میتوان دریافت راوفور نسبت به رقیب خود از لحاظ فنی دارای امتیاز بیشتری می‌باشد. پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ در تویوتا راوفور قادر است 203 اسب بخار قدرت تولید کند و علاوه بر این بازه زمانی کمتری در شتاب صفر تا ۱۰۰ از خود نشان می‌دهد. پس اگر به دنبال خودرویی هستید که بتوانید هیجان سرعت خود را تخلیه کنید توصیه می‌کنیم به بررسی بیشتر راو 4 بپردازید.

مدل خودرو تویوتا راو4 اسپورتیج
پیشرانه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه 4 سیلندر خطی 16 سوپاپه
حجم موتور 2.5 لیتر 2.4 لیتر
حداکثر قدرت 177 اسب بخار 181 اسب بخار
حداکثر گشتاور 233 نیوتن‌متر 218 نیوتن‌متر
گیربکس 6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار
مصرف سوخت (ترکیبی) 8.1 لیتر 8.3 لیتر
شتاب صفر تا 100 9.7 ثانیه 8.11 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت 209 کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی

بخش بعدی که در بررسی مقایسه راو4 و اسپورتیج به آن خواهیم پرداخت مربوط به امکانات رفاهی این خودرو می‌باشد. این دو کراس اوور به علت دارا بودن امکانات رفاهی تقریباً یکسان رقابت تنگاتنگی با همدیگر دارند. به همین علت توصیه می‌کنیم جهت به دست آوردن اطلاعات بیشتر از جدول زیر را مورد بررسی قرار دهید.

تجهیزات تویوتا راو4 اسپورتیج
چراغ چراغ‌های زنون، مجهز به اتولایت و دیلایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، چراغ شور (سفارشی) چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های جلوLED
سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، ورودی USB و AUX و iPod

دارای 6 بلندگو، مانیتور عقب (سفارشی)

سیستم صوتی شامل ورودی‌های AM/FM،MP3، بلوتوث، وایرلس، با قابلیت هندزفری و دارای 6 اسپیکر

 

صفحه نمایش 6 اینچ لمسی/ 7 اینچی لمسی (سفارشی) صفحه نمایش لمسی 5 اینچی
رینگ ها 17اینچ 17اینچ
آینه آینه‌ وسط الکتروکرومیک (سفارشی)، آینه‌های جانبی برقی آینه‌های کناری برقی قابل تنظیم و همرنگ بدنه، آینه وسط با قابلیت برای روز و شب
تهویه مطبوع تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – دریچه تهویه عقب سیستم تهویه هوا با کانال تهویه صندلی‌های عقب
صندلی روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، صندلی‌ راننده مجهز به تنظیم 6 حالته دستی یا 8 حالته برقی

 

6 روش تنظیم صندلی راننده، تنظیم ارتفاع صندلی‌های جلو،
سیستم های هشدار دهنده سنسور پارک عقب/ سنسور باد لاستیک (سفارشی) سیستم هشدار دهنده نقاط کور، دوربین دید عقب
سایر امکانات کروز کنترل، دارای 2 حالت رانندگی اسپرت و اکو، سنسور پارک جلو و عقب (سفارشی)، سنسور فشار باد تایر/ کنترل حرکت در سرپایینی /کنترل ایستایی در سربالایی (سفارشی)

 

سنسورهای رول اور، سیستم مدیریت پایداری خودرو، کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کمکی پارک از جلو و عقب، سیستم کنترل سربالایی و سراشیبی، سیستم نظارت بر فشار لاستیک‌ها

مقایسه راوفور و اسپورتیج از نظر ایمنی

این دو خودرو توانستند با شرکت در تست تصادف و ایمنی یورو انکپ ۵ ستاره ایمنی را دریافت نمایند. راوفور و اسپورتیج از جمله خودروهایی هستند که توانسته‌اند به کمک سیستم ترمز و کیسه‌های هوا متعدد ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود فراهم آورند. پس در مقایسه راو4 و اسپورتیج از نظر ایمنی هر دو تقریبا دارای شرایط یکسانی هستند.

تجهیزات تویوتا راو4 اسپورتیج
تجهیزات ایمنی و حفاظتی قفل مرکزی با ریموت، قفل کودک، ایموبلایزر، ورود بدون کلید قفل مرکزی با ریموت، قفل کودک، ایموبلایزر، ورود بدون کلید
کیسه هوا 6 ایربگ در نمونه‌های فول (ایربگ راننده و سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای) کیسه‌ هواهای راننده و سرنشین جلو، کناری، پرده‌ای تمام سرنشینان
سیستم ترمز ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، مجهز به سیستم ABS+EBD، سیستم کمکی ترمز (BAS)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) ترمزهای جلو و عقب دیسکی با سیستم ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

تجربه رانندگی

با بررسی تجربه رانندگی این دو کراس اوور جذاب می‌توان دریافت رافور به دلیل مدت زمان مربوط به شتاب صفر تا صد و سرعت بالا نسبت به رقیب خود دارای امتیاز بیشتری می‌باشد. عایق‌بندی مناسب کابین این خودرو باعث شده سرنشینان در انواع مسیرها احساس امنیت بالایی را تجربه نمایند. در مقابل خودرو اسپورتیج در این بخش امتیاز کمتری نسبت به رقیب خود کسب می‌کند؛ اما این امتیاز پایین نشان دهنده توانایی کم  اسپورتیج نمی‌باشد چرا که اسپورتیج نیز همانند رقیب خود دارای عایق بندی مناسبی بوده و می‌تواند با توجه به امکانات ایمنی، رانندگی کم خطری را برای سرنشینان خود به ارمغان بیاورد.

 تحلیل شرایط بازار

در مقایسه راو4 و اسپورتیج  از نظر شرایط بازار نمی‌توان اطلاع درستی به علت نوسانات ارزی در اختیار شما همراهان قرار داد. اما این دو خودرو به علت محبوبیت بالایی که در میان مخاطبان خود توانستند به دست بیاورند دارای بازار دست دوم مناسبی هستند. بعلاوه مالکان آنها به راحتی می‌توانند قطعات مورد نیاز خودرو خود را تامین نمایند.

برای اطلاع از قیمت روز خودرو صفحه قیمت خودرو صفر سوییچ را از دست ندهید.

کلام آخر

به پایان مقایسه راو4 و اسپورتیج در مجله سوئیچ رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی این دو خودرو به بررسی و مقایسه نیز بپردازیم. این دو کراس اوور آسیایی شباهت زیادی در حوزه‌های مختلف به همدیگر دارند. اما در حالت کلی می‌توان گفت اگر به دنبال خودرویی قدرتمند، اسپرت و پرشتاب هستید؛ راوفور  بهترین گزینه می‌باشد. شما می‌توانید با تهیه این خودرو  به رانندگی در هر نوع جاده‌ای بپردازید، ولی اگر به دنبال خودروی کراس اووری هستید که تنها  نیازهای شما را برطرف کرده و دارای ایمنی بالایی نیز باشد توصیه می‌کنیم اسپورتیج را مورد بررسی بیشتر قرار دهید.

بیشتر بخوانید

معایب جک j5

دلیل آسیب دیدن جلوبندی خودرو

مزایای سوزوکی گرند ویتارا 

معایب سوزوکی گرند ویتارا 

معایب بی ام و x3

مزایا بی ام و x3